And the winner is…

Idag stod jag på ICA och jämförde innehållsförteckningar. Efter missödet med fisksoppan som innehöll mindre än 1% fisk och en smultrondryck som inte innehöll några smultron alls, har jag börjat läsa innehållsförteckningar innan jag köper någonting. Ganska smart, om jag får säga det själv!

Idag var jag ute efter äppelmos – gärna en som faktiskt innehåller äpplen. Glädjande nog var äpplen huvudingrediensen i alla burkar jag tittade på. Önos imponerade med 74% äpplen, Felix drämde till med 78%, men vinnaren blev…

*trumvirvel*

ICA Basic med 92% äpplen. Wohoo!

IMAG1246

 

Får hoppas att vårt taniga äppelträd växer till sig över sommaren, så att jag kan fixa eget mos med både äpplen och socker, men utan E-nummer…

4 thoughts on “And the winner is…

  1. Om du har riktigt tur består produkterna bakom E-nummerna av askorbinsyra respektive natriumbensoat, det vill säga sammalikasånt som du har i din alldeles egna äppelmos också. Om du har tur, alltså. Om du vågar kolla…
    (Måste säga att jag ändå är imponerad av äppelhalten i moset, det är ju nästan som på riktigt.)
    Fördelen med dina egna äpplen är väl annars att de inte har blivit doppade i gift på vägen till äppelmosfabriken. En ska vara glad för det lilla.

Kommentera

