Upprörande klädsel

Under min uppväxt hade äldre släktingar många (möjligen välmenande) åsikter kring mina kläder – i synnerhet när det gällde färger och mönster. En nog så bidragande orsak till att jag så småningom gick över till helsvart. 

Rött fick jag absolut inte ha, för då ”ser du ännu större ut”.

Och tvärrandigt var aja baja, för då ”ser du bredare ut – och det är väl onödigt?”.

Om dessa släktingar hade sett hur jag var klädd idag, hade de förmodligen drabbats av lätt yrsel och andningsbesvär.

IMAG1256

 

4 thoughts on “Upprörande klädsel

  1. Vet du, jag är så dålig på att kommentera. Fast jag kikar in (minst) en gång om dagen för att se om du skrivit.

    Jag har fallit pladask för din blogg helt enkelt. 🙂

    Och jag tyckte du hade fina kläder idag!!

      • Har testat bloglovin. Men tycker det är knöligt. Jag har min läslista på mobilens webbläsare. Så klickar mig in o kikar. Gillar att inte veta 🙂

Kommentera

