Rookie

Släpade fram solstolen ur förrådet. Fixade en kopp te och hämtade en bok. Satte mig och läste några minuter. Insåg att jag behövde en keps mot solen. När jag kom tillbaka med den hade en tvåprickig nyckelpiga bestämt sig för att ta ett dopp mitt te, och mitt bokmärke hade försvunnit med vinden. Läste en stund. Somnade. Vaknade med rött skinn som definitivt kommer att svida imorgon.

Känns som om jag behöver träna lite mer på det här innan jag är redo för utesäsongen på allvar.

P1040277

2 thoughts on “Rookie

Kommentera

