I’ve created a monster

Jag har skapat ett Facebook-konto åt min kära moder.

Innan jag fortsätter bör ni känna till att hon inte är världens mest tekniska människa. Hon lyckades aldrig programmera videobandspelaren och det tog tre år innan hon upptäckte att hennes mobil hade en kamera. Ytterligare tre veckor innan hon lärde sig vilken knapp man ska trycka på för att ta kort. Att skicka ett sms tar en kvart. På internet läser hon lokaltidningen och kollar sina mejl, men vet inte riktigt hur man svarar. Ungefär så.

Nu har jag skaffat Facebook åt henne, eftersom jag tänkte det kunde vara kul för henne att se när mina systrar lägger ut foton på sina barn. Så jag instruerade henne att strunta i allt på höger- och vänsterkanten och bara läsa det som finns på mitten av sidan. Och så lade jag till oss tre döttrar som hennes vänner.

Och vad händer?

Plötsligt har hon lagt till 7 vänner själv och klickar på ”gilla” och skriver kommentarer på allas bilder och statusar. I den här takten kommer hon att ha fler vänner än jag innan april månad är slut!

4 thoughts on “I’ve created a monster

Kommentera

