Du är i mina drömmar

Drömde att jag var på väg till en bloggfest tillsammans med Fredrik Backman. Vi åkte taxi och hade hämtpizza med oss, men fick vända om tre gånger eftersom Fredrik åt upp pizzorna innan vi kom fram.

Festen hölls hemma hos Heloo cupcake, och vi anlände samtidigt som Egoina. Hon hade med sig sin mammas cockerspaniel, men eftersom Heloo har två katter fick Egoina inte komma in.

På festen spelade vi pictionary. Jag och Ovissheten var på samma lag och fullkomligt krossade de andra. Ovissheten skulle ha tenta tidigt på morgonen dagen efter, så hon skulle strunta i att sova och gå direkt från festen till tentan. Bra idé, tyckte jag. Calle gick runt med en bricka och försökte få folk att prova rostat bröd med vegemite på. Det var jätteäckligt. Någon föreslog att vi skulle ha dragkamp. Då blev jag  sur. ”Då kan ju inte Ellinor vara med, fattar ni väl! Hon har ju opererat ryggen!” skrek jag åt de andra.

I badrummet stod en överförfriskad Pelle och spelade luftgitarr uppe på toalocket samtidigt som han skrek åt alla att nominera honom till blogawards.

Sedan vaknade jag.

Alltså, jag vet inte. Det känns lite som om jag kanske borde logga ut från bloglovin och gå ut i solen och leka med mina kompisar istället. Synd att det regnar.

6 thoughts on “Du är i mina drömmar

  1. Naw, Marmite som är bland det mumsigaste som finns ju!
    Tycker i alla fall att det är skoj att jag fick vara med i din dröm, det är roligt att få vara med i andras drömmar. En gång fick jag åka runt i en rymdraket, det kändes verkligen jag. Precis som att försöka få folk att testa märkliga smörgåspålägg. 🙂

Kommentera

