E-brev

Idag fick jag ett mejl av en Kjell som gjorde mig uppmärksam på att min medlemsavgift för Ersmarks EFS saknas. ”Jag vill därför påminna dig genom detta e-brev”, skrev han. Jag vill inte låta fördomsfull eller så, men jag tror nog att Kjell tillhör åldersgruppen 60+.

Jag tackade för påminnelsen, bad så mycket om ursäkt för att jag inte betalat och förklarade att det mest beror på att jag faktiskt inte är medlem i Ersmarks EFS. Jag vet inte ens var Ersmark ligger (eller, jo nu vet jag, för jag har så klart googlat det).

Felmejlningar kan vara rätt så underhållande och jag svarar så gott som alltid på dem. För ett tag sedan fick jag mejl av en förskola i Östersund som välkomnade mig till en utedag med korvgrillning och skridskoåkning. Jag svarade att jag skulle försöka komma, men det är trots allt sådär 70 mil att åka, och så frågade jag om jag skulle låna med mig ett syskonbarn eller om det var okej att komma som ensam vuxen.

De svarade inte.

One thought on “E-brev

  1. Haha. Var med om detsamma häromdagen. Ett äldreboende som skulle maila en bild men inte hunnit.. Jag bad dem fräscha upp mitt minne o då bad hon om ursäkt..

Kommentera

