Inte så kaxig

Kör bil till jobbet. På 100-sträckan bestämmer sig en mötande bil att svänga vänster och noterar inte mig. Jag tvärnitar, försöker parera samtidigt som jag inser att det kommer att smälla och att jag inte har någon som helst makt över hur det kommer att gå.

Snälla människor pratar lugnande med mig. Brandkåren kommer och fixerar min nacke. Ambulanspersonalen kommer ett par minuter senare, spänner fast mig på en bräda och kör iväg med mig.

På akuten klipper de sönder mina kläder. Blir undersökt och klämd på. Utfrågad av polisen. Röntgad från alla håll och kanter.

Slutligen blir jag hemsläppt. Full med blåmärken och stel i rygg och nacke, men i övrigt oskadd. Åtminstone fysiskt.

Just nu är jag inte så kaxig, utan full av vördnad för livet. Det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig att min dag skulle se ut när jag åt min gröt i morse.

8 thoughts on “Inte så kaxig

  1. Krya på dig och du, ring försäkringsbolaget så att du får hjälp och kanske lite pengar för sveda och värk. Ta hand om din rygg och fortsätter nack och ryggproblemen be om en MR, så de ser vad som pågår.

Kommentera

