George Clooney och jag

Eftersom jag fortfarande har så ont i rygg och nacke att jag inte kan sova på nätterna, uppsökte jag idag närmaste vårdcentral. Där fick jag träffa en läkare som var misstänkt lik George Clooney, dock inte i rollen som dr Doug Ross, utan i rollen som förrymd fånge i Oh brother where art thou, ni vet med lite vild och galen blick.

Han undrade varför jag inte åt bättre smärtstillande än vanlig Alvedon, samt varför jag inte hade varit hos sjukgymnast. På A svarar jag ”För att ingen har skrivit ut några och jag har hört att det är farligt att beställa på nätet.” och på B ”För att ingen har sagt att jag ska, men jag borde tydligen ha fattat det själv, entschuldigung.”

Så efter en kortare utskällning försedde han mig med tre olika magiska piller och en akuttid hos sjukgymnast. Om en vecka är jag återställd, det har George Clooney sagt.

Kommentera

