Allt blir bra

Idag träffade jag en jättesnäll äldre man som också råkar vara min sjukgymnast. Hela han utstrålade trygghet och förtroende och han skällde inte på mig en enda gång. Whiplashskada låter allvarligare än det är, tyckte han, och intygade att allt kommer att bli bra.

Jag kommer att kunna simma, cykla och promenera precis som vanligt, men det kommer kanske att ta några veckor innan jag är uppe i samma tempo som innan.

Det var nära att jag drog det här gamla skämtet: ”Så jag kommer att kunna springa fem km utan problem? Vad bra, för innan olyckan orkade jag bara femhundra meter.”

Men det kändes inte så passande. 😉

2 thoughts on “Allt blir bra

  1. Vad skönt att det kommer gå bra för dig. Med rätt inställning och träning så kommer man långt.
    Se på mig 3 ryggoperaitoner 5 diskbråck, diskdegenerativ sjukdom och spinal stenos och jag ger mig inte. Gör inte det du heller

Kommentera

