Borde, måste, ska

Den sista delkursen i engelska har inte varit särskilt påfrestande. Någon gång i mars fick vi veta att kursen bara hade tre obligatoriska moment: ett muntligt föredrag på 4 minuter, en grammatiktenta och en faktauppsats på ca 700 ord. Inget behövde lämnas in förrän den 9 juni.

Idag är det den 9 juni.

Grammatiktentan fixade jag i morse. Man hade fem timmar på sig och var fri att bläddra i grammatikboken bäst man ville. Jag vågar nästan påstå att jag klarade den med god marginal.

Föredraget är så gott som klart, jag ska bara spela in mig själv via webbkameran och ladda upp filen.

Och så var det uppsatsen. Sjuhundra ord är egentligen ingenting. Utom när man har kommit till 127 och inte vet vad man ska skriva mer. Och solen skiner. Och man har en bra bok som väntar. Och en hund som vill gå ut. Då är sjuhundra ord en hel roman.

Kommentera

