Förlåt, mamma!

Jag var ett öronbarn. Det innebär att jag hade öroninflammation i stort sett konstant. Det innebär också att jag åt penicillin i stort sett konstant. I tablettform.

Fast, tja, ”åt” är kanske inte ett passande verb här. ”Kväljdes, spottade ut, försökte gömma i blomkrukor” beskriver situationen rätt bra. Mamma krossade dem och blandade ut med saft. Försökte gömma dem i maten. Mutade mig med choklad. Väntade ut mig och kom för sent till jobbet. Och jag räknade i almanackan hur många dagar som var kvar av kuren. 

Just nu sväljer jag den här dosen varje morgon. Det tar mindre än tjugo sekunder. Förlåt, mamma!

IMAG1427

 

Om du undrar så är det dr Clooneys magiska piller, samt vitaminer som är obligatoriska livet ut efter en gastric bypass.

6 thoughts on “Förlåt, mamma!

Kommentera

