Sommarönskelista 2013

Första dagen in på semestern är det hög tid för årets sommarönskelista. Jag börjar jobba igen andra veckan i augusti och innan dess vill jag göra så mycket som möjligt av det här:

– bada i havet på västkusten, östkusten och både Skånes och Blekinges sydkuster

– cykla till stan, äta glass och cykla tillbaka (ca 4,5 mil t/r)

– alltid vara den som kör

– höra någon prata på en dialekt jag knappt förstår

– baka chokladbiskvier

– sälja alla grejer jag drog hem från mammas hus i syfte att sälja dem

– klara uppgiften i javascript som jag blev underkänd på i mars

– åka till Hanö

– klappa en get

– se ett imponerande vattenfall

– skicka en spontanansökan till tre potentiella arbetsgivare

– skriva minst ett bidrag till novelltävlingen

– äta på indisk restaurang

– ta med min mor på hemlig utflykt

– besöka ett slott, alternativt ruin efter sådant

Här finns förra årets lista. Jag lyckades inte bocka av riktigt allt på den, men nästan!

5 thoughts on “Sommarönskelista 2013

  1. Jag kan prata på en dialekt som du knappt kommer att förstå men resten får du fixa själv!

    Min dialekt – Burträskbondskan – återfinns ca 2:12 in i filmen!

    • I och med ditt filmklipp kan jag ju definitivt bocka av den punkten på listan. Så bra med hjälpsamma bloggläsare! Förstår du de andra dialekterna i klippet förutom din egen? Jag förstod så klart ingenting, men å andra sidan förstår jag knappt min mans småländska.

      • Jag skulle nog hänga med hyfsat, med undantag för Pitebondska. Vet inte om den var med i filmen men den är helt obegriplig. En av mina systrars förra man pratade något åt det hållet, det var bara att le och se glad ut. Kanske var det därför de skilde sig – min syster kanske log och såg glad ut lite för ofta.

  2. Vilken bra idé med önskelista!! Bara börja att njuta sommar och bocka av på listan.
    Jag gör genast en egen önskelista!

Kommentera

