Morgonens kalabalik

Vi hade avtalad tid med en markisfirma klockan åtta i morse. Fem i halv åtta ringer de på dörren och vi har inte stigit upp. Kastar på oss kläder, slätar till håret och släpper in dem.

”Här bor ni fint på landet!”, säger en av dem hurtigt. Just då upptäcker jag ett gäng kossor som kommer gåendes mot huset. Spanar efter tillhörande bonde, men ser ingen.

Oh joy!

Ringer runt till bönderna, men tydligen har de annat för sig på morgnarna än att svara i telefon, så jag får ge mig ut på turné.

jag: Vi har sex kossor i trädgården, är det möjligtvis era?

bonde: Är du säker på att det är kor? Vi har bara tjurar.

jag: De har inga horn?

bonde: (Verkar hålla tillbaka ett fniss.)

Till slut följde de i alla fall med sin husse hem igen. Om än något motvilligt.

P1040581P1040582P1040591P1040594

Kommentera

