Finns inte på kartan

En av skolorna jag har jobbat på lade ner sin verksamhet lagom till min semester. Dagarna efter skolavslutningen ägnade jag och kollegorna åt att sortera, packa och slänga saker. På skolgården stod en container som vi fyllde ganska snabbt. Därifrån räddade jag den här.

IMAG1466

Den härstammar från 1968, då Europa såg lite annorlunda ut. Vissa länder finns inte på kartan, men å andra sidan finns det länder på kartan som inte finns längre, så det jämnar ut sig lite.

IMAG1467

Numera får jag en sådan stark lust att åka till Spanien varje gång jag sitter vid datorn. Undrar hur det kan komma sig?

IMAG1470

Kommentera

