Vem lyssnar ens på radio?

Maken kom med den lysande idén att vi skulle göra radiokaka, vilket tydligen var en delikatess när han var barn på stenåldern på 70-talet. Efter lite googlande hittade jag fyra olika recept, så vi bestämde oss för att göra små satser och testa samtliga recept och helt enkelt se vilket som blev godast.

1. 200 g choklad, 50 g smör, 4 msk sirap, mariekex

2. 300 g choklad, 1 dl florsocker, 2 äggulor, mariekex

3. 250 g kokosfett, 2 ägg, 2 1/2 dl florsocker, 1 tsk vaniljsocker, 1 dl kakao, mariekex

4. Som nummer 3 fast med smör istället för kokosfett.

Resultatet? Oavgjort. Alla blev lika vidriga. Totalt oätbara. Möjligen blev nummer tre något äckligare än de andra, men någon vinnare fanns verkligen inte. Så om du har googlat dig hit för att du letar recept på radiokaka är mitt råd till dig: Don’t do it!

CAM00241

 

7 thoughts on “Vem lyssnar ens på radio?

  1. titta här vem som lever?? 🙂
    måste ju bara göra ett inlägg här nu…
    1. vem fan äter saker med KOKOSFETT…nasty.
    2. du måste ha massssssssssssssoor mer med mariekex i!!
    Kolla här tex http://kalender2008.pickipicki.se/wp-content/2008/12/picki_img_0200.jpg
    har ätit detta en gång i mitt liv och såg fram emot det minns jag. Dock var det en besvikelse…

    och 3. JAG lyssnar på radio. Nästan hela tiden 🙂
    Sommarkram!
    ps.och NEJ, jag har inte glömt att jag har din bok än..skäms som en hund. Antingen postar jag den till dig eller så ses vi o tar en fika??

    • Åh, härligt med ett livstecken! Den där boken hade jag glömt så du behöver absolut inte skämmas, däremot skulle jag jättegärna vilja träffa dig. Jag har inte jättemycket uppbokat framöver, har du semester nu?

      Och jo, jag vet hur en radiokaka ska se ut, och jag tänkte smet, kex, smet, kex, smet osv, men de där jäkla kexen flöt ju bara upp hela tiden. Oh well. Jag går vidare till nästa projekt istället.

      • Jag är ju världens sämsta på att höra av mig/skriva/göra nåt….HOPPLÖST läge! Får skylla på att jag jobbar f-n hela tiden….

        Jag har inte semester än. Jobbar till v 32 (alltså börjar semmen 5 aug) 🙂 Vore SUPER att ses! Antingen en eftermiddag nu innan semester, eller i lugn o ro på semestern! You pick!

Kommentera

