Shopping med förhinder

Vi bor på två timmars avstånd från det populära utflyktsmålet Gekås varuhus i Ullared. Jag har varit där tre gånger. Med mer än sju års mellanrum.

För sju år sedan var jag där mitt i julruschen och lovade mig själv att aldrig mer åka dit. Jag antar att det tar sju år att glömma, för igår var jag där igen.

Jag blir totalt paralyserad av alla dessa människor på ett samma ställe. Människor med otympliga kundvagnar som ska fram till varje pris. Människor som trängs och knuffas om det blir nödvändigt. Jag tappar lokalsinnet och har ingen aning om vilket håll jag kom ifrån, vart jag var på väg eller vad jag gör där över huvud taget. Lägg till ett team från Strix Television som jag hemskt gärna ville undvika.

Nåja, vem har sagt att shopping ska vara avslappnande? En och en halv timme stod jag ut den här gången, det var personligt rekord. Nästa försök lär bli någon gång runt år 2020.

CAM00246CAM00250

3 thoughts on “Shopping med förhinder

  1. Där var vi idag 🙂

    Vi åker några gånger om året. Skönt med barnsakerna som är billigare 🙂

    Filmteamet såg jag tack o lov inte. Förhoppningsvis var de lediga nu när det var lördag o allt. Men det stod att de filmade iofs. Ja jag vet inte jag.

    Om de filmade kan de lyckats filma en styck arg 2,5 åring (men som blev glad åt nya kalsonger med bärgarn på från Cars), en mamma vars ena band i klänningen sprack så det var tur att jag hade kofta. Fick knyta bandet i bhn..

    Men vi tog oss runt o hem o blev lite fattigare på kuppen.

Kommentera

