ICAs kontaktförmedling

Häromdagen fick jag ett telefonsamtal från en helt okänd person.

”Jo, alltså du känner inte mig, men jag fick tidningen Buffé idag, och i min tidning låg både min och din bonuscheck. Det står din adress på din lapp, så jag hittade dig på Eniro.”

Lyckligtvis bodde han bara ett par kilometer härifrån, så jag åkte förbi och hämtade min bonuscheck efter jobbet.

Nu är ju jag redan gift, men annars tycker jag att det här är ett jättebra initiativ från ICAs sida – att se till att skapa kontakt mellan främlingar. Tycker de borde satsa mer på sånt!

Men naturligtvis kunde jag inte avhålla mig från att mejla ICA och gnälla lite. Här är deras svar:

”Tack för att du har hört av dig till oss! Vi har skickat dina synpunkter för kännedom till ansvariga för just denna fråga. Det är av största vikt att vi får veta vad våra kunder tycker om oss och vår organisation. Det hjälper oss att såväl utveckla som förbättra både våra produkter och vårt arbete. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper gärna till!”

Översättning: ”Vi skummade bara igenom ditt mejl och förstod aldrig problemet, så här får du standardsvar 3B.”

3 thoughts on “ICAs kontaktförmedling

  1. Detta i kombo med citygross vinlåda och det kan bli riktigt lyckat.

    Dock kanske de ska börja välja såna som inte står med fler än ett namn på kortet.

Kommentera

