Ingen vill veta var du köpt din tröja

Förra året bytte jag arbetsplats och gick från att ha varit en av femton lärare till att bli en av femtiofem. Idag kom jag till mitt nuvarande jobb med ny hårfärg och ingen märkte något.

I gengäld ringde en kollega från mitt gamla jobb och undrade hur jag mådde och hur länge jag skulle vara sjukskriven. Hon blev förvånad när jag sa att min förkylning var mycket bättre och att jag hade varit hemma tre dagar allt som allt. ”Någon” hade nämligen hört att jag hade körtel- och/eller scharlakansfeber och skulle vara hemma minst två veckor??? Skönt att veta att jag fortfarande är aktuell som samtalsämne vid ett fikabord någonstans i landet.

Kommentera

