Sleepless in Småland

Natten innan första arbetsdagen efter semestern brukar jag ha svårt att sova. Då kan jag ligga vaken och titta på klockan i säkert 15 minuter innan jag somnar. Det är så nära sömnlöshet jag kommer. Min filosofi övriga nätter är nämligen huvud mot kudde + släckt lampa = sov.

Inatt var inget undantag. Jag somnade utan problem, förmodligen inom trettio sekunder precis som vanligt. Men sedan drömde jag att jag inte kunde sova. Snacka om meta! Följaktligen har jag gått runt som en zombie idag, för min hjärna tror inte att den har sovit. Och tänk vilket slöseri med tid – hade jag legat vaken på riktigt hade jag ju kunnat läsa en bra bok eller vika tvätt eller nåt. Ska man vara sömnlös så ska man vara det ordentligt!

Kommentera

