Ogjort arbete, men läxa lärd

Ägnade sådär fyrtiofem minuter av dyrbar planeringstid åt att hjälpa chefen att sätta ihop en kravprofil som underlag till en platsannons. Idag när chefen skulle skriva in annonsen märkte hon att tjänsten redan var utannonserad. Det visade sig att damen som jobbar på expeditionen hade uppfattat det som hennes uppgift att skicka in den, och att det dessutom var tämligen bråttom.

Snopet.

Men mest irriterande ändå var att hon hade formulerat den så mycket bättre än den text som jag och chefen lyckades klämma ur oss. Nu vet jag åtminstone vem jag ska vända mig till nästa gång jag kör fast i ett veckobrev/universitetsuppsats/jobbansökan/bloggtext.

Kommentera

