You do the math!

Imorgon ska jag skriva högskoleprovet. Av någon outgrundlig anledning består delar av provet tydligen av rena matteuppgifter. Jag läste humanistisk linje på gymnasiet och hade följaktligen min senaste mattelektion i början av nittiotalet.

Efter att ha tagit en titt på ett gammalt högskoleprov inser jag att jag står inför två valmöjligheter:

1. Ägna min fredagskväll åt att intensivplugga aritmetik, geometri och algebra.

2. Använda mig av den väl beprövade metoden ”kvalificerad gissning” på de tjugofyra uppgifter som består av mattetal och istället ägna kvällen åt att titta på söta kattvideor.

 

Kommentera

