Spännande mat

Bland det kulinariska utbudet på Maxi hittade jag det här idag.

image

Kaffeost. Jag vet inte vad som är minst tilltalande, namnet eller utseendet. Och vaddå kaffeost? Är det ost med kaffesmak eller något att doppa i kaffet? Wikipedia upplyste mig om att det senare alternativet är korrekt. Där stod det dessutom: ”Äter man osten som den är antingen varm eller kall gnisslar det när man tuggar den.” Låter som en gastronomisk höjdare, ångrar verkligen att jag inte köpte en!

2 thoughts on “Spännande mat

    • Det verkar vara en finländsk specialitet, så jag hoppas att någon av mina finska läsare kan komma med fler upplysningar. Det känns i alla fall som om man borde lära sig gilla kaffe först innan man ger sig på kaffeost…

Kommentera

