Jag tar trappan istället

När vi åkte rulltrappan i varuhuset Karstadt i Berlin i påskas lade min syrra märke till en skylt med vad som liknade en överkryssad foppatoffel. Vi spekulerade en stund i vad som kunde ligga bakom förbudet, men eftersom jag bara använder mina gummiskor mellan huset och soptunnan, och det dessutom inte ingår rulltrappeåkande i min vardag, funderade jag inte vidare på det förrän idag.

En googling senare vet jag vad problemet är. Rubriker som ”Toe broken in four parts” och bilder på söndertrasade skor som rulltrappan helt enkelt har tuggat i sig kan få vem som helst att välja trappan istället. I morgon bitti åker jag till Stockholm över helgen och jag misstänker att jag kommer att ha riktigt starka lårmuskler när jag kommer hem igen.

5095229

 

Kommentera

