Också ett sätt att vakna

Har vaknat, men är fortfarande trött och ligger kvar en stund eftersom det är söndag och jag faktiskt inte måste kliva upp tidigt. Har mobilen i handen och kollar igenom nya inlägg på Instagram. Det kryper en insekt diagonalt över skärmen, vilket är tämligen normalt när man sover med öppna fönster på landet. Jag ska just fnätta bort den när jag inser att det inte alls är en insekt – det är en jäkla fästing!

Tar livet av den och gör en snabb fästingkoll på mig själv innan jag hämtar pincetten och plockar bort två av dess kompisar från hunden.

God morgon!

Kommentera

