Denna dag ett liv

Summering av dagen:

* Ny tvättmaskin anländer och blir installerad av professionell person. Joy!

* Djursjukhuset ringer och meddelar provsvar från kattens seniorhälsokontroll. Hon är kärnfrisk. Vilken lättnad!

* Rektor från en skola som jag gärna vill jobba på ringer. Hon sa redan vid intervjun igår att hon gärna ville anställa mig, men jag sa nej pga skamligt lågt lönebud. Idag hade hon höjt sitt bud med åtskilliga tusenlappar och jag sa ja.

* Går och strosar inne på Åhléns med ljudbok i öronen. Mobilen ringer och Eniros app meddelar att det är en man i Moheda som söker mig. Jag känner ingen i Moheda, är trött på konstiga jobbsamtal och överväger att inte svara. Gör det ändå och mannen från Moheda upplyser mig om att jag har lämnat kvar mitt bankkort i parkeringsautomaten. Efter att ha tackat honom och hans fru ordentligt får jag sätta mig i bilen och samla mig ett tag eftersom jag är så rörd att jag håller på börja lipa.

Kommentera

