In i djungeln

En stor del av vår mark består av tätväxande björksly som är i ett skriande behov av att gallras. Så redan på sin första semesterdag för ett par veckor sedan klädde min make på sig heltäckande skyddskläder och startade röjsågen.

IMG_20140707_113817

Efter ett tag tröttnade jag på att bara lyssna på motorljudet från hängmattan och gav mig in i djungeln med en yxa. Vilket otroligt tillfredsställande arbete! Så handgripligt och konkret, och det var så skönt att verkligen få arbeta med kroppen.

IMG_20140716_132800

Nåja. Ända tills jag råkade slinta lite med yxan, rispade mig själv i låret, insåg att det hela var totalt livsfarligt och åkte och badade istället.

Kommentera

