Eliminering av störande element

Klickar hem en bok från en internetbokhandel och ett nytt mobilfodral från en annan sida. Fem minuter senare går jag in på facebook och möts av ”personligt riktade” annonser i högerkanten med bilder av exakt de produkter jag just har köpt. Är det bara jag, eller har detta fenomen fullkomligt exploderat på sistone? Inser att jag knappast är ensam om att vilja slippa denna företeelse och en googling senare har jag blivit bästis med Adblock. Så enkelt! Gratis dessutom! Och vilken befrielse att slippa se eländet! Rekommenderas varmt!

2 thoughts on “Eliminering av störande element

  1. Och jag undrar alltid över hela grejen med att de annonserar PRECIS vad man precis tittat på och klickat på. Alltså, jag har ju varit inne på den sidan. På den artikeln. Och därefter bestämt mig för att nej, jag vill inte ha den? Är det inte då inte bättre att göra reklam för iallafall liknande varor eller butiker?

    Hmm…

Kommentera

