Första/sistadagenångest

Så min ledighet är slut nu säger ni? Och jag ska stiga upp klockan sex imorgon? Är ni inte kloka?! Vad ska jag ha på mig då? Har vi nån dress code? Hoppas den innebär shorts och linne med bikini under, för det är vad jag känner för. För att göra saker och ting ännu mer förvirrande är det inte bara min första dag på jobbet efter semestern, utan även min sista någonsin. Så vad har ni tänkt att jag ska göra där i sju timmar? Säga hej/hejdå och krama folk? Det låter i och för sig ganska mysigt, så jag går väl dit i alla fall.

3 thoughts on “Första/sistadagenångest

  1. Vad konstigt att gå tillbaka en enda dag och sen sluta, hah! Men mysigt att du får säga hejdå ordentligt när alla kommer tillbaka istället för att vinka när alla stressar ut till sina vinboxar och grillen som är tänd redan innan semestern. Och vad ska du göra sen?! (har jag missat något?)

      • En nyanställd satte sig bredvid mig på den gemensamma uppstarten. Hon presenterade sig och undrade så klart vilka ämnen jag undervisar i och jag bara ”Eh… alltså jag jobbar bara idag, sen slutar jag.” Hon kan inte ha fått ett särskilt positivt intryck av sitt nya jobb, stackarn.

Kommentera

