Under isen

Egentligen borde jag vara fullt upptagen med börjanyttjobbångest inför morgondagen, men istället ligger jag nerbäddad i soffan med något virus, kollar på en hel säsong av en serie och orkar inte ens vara nervös. Är lite orolig över att riskera att missa första dagen, så jag hoppas verkligen att jag piggnar till innan dess.

Imorgon börjar jag alltså ett nytt lärarjobb. Jag byter 12-16-åriga elever mot 16-20-åringar, halverar pendlingstiden, får bättre arbetstider, mindre undervisningsgrupper, lugnare arbetsmiljö, modernare tekniska hjälpmedel och en arbetsplats med hälften så många personer i omlopp.

På pappret ser det hela alltså väldigt bra ut – återstår att se hur det blir i verkligheten! Jag skulle gissa att jag återkommer med en rapport.

4 thoughts on “Under isen

  1. Hoppas du kryar på dig!! Har spenderat två dagar på soffan med feber o halsont. Och råkat fastna för Gossip Girl!! Lycka till på nya jobbet! Det låter riktigt bra!! Kan du fixa en rundtur åt mig!? Kram!!

Kommentera

