Je refuse!

Visst är det trevligt när ens dag har liksom ett tema, eller en tydlig röd tråd? Min onsdag hade t ex ”vägran” som tema.

Lönekontoret på mitt gamla jobb vägrar ge mig lön för sista dagen jag jobbade, eftersom jag redan hade slutat då, enligt deras papper. Och deras papper kan ju inte ha fel.

Valmyndigheten vägrar att skicka röstkort till mitt hushåll. Alternativt verkar de tycka att vi gott kan vänta till själva valdagen med att rösta.

Min webbläsare vägrar läsa in CSS. Men html-versionen är ju fin den med. Speciellt Facebook blir dock lite svårnavigerad.

image

Så i överensstämmelse med dagens tema tänker jag nu vägra att tömma diskmaskinen och kolla på Top Model istället.

2 thoughts on “Je refuse!

Kommentera

