Orimlig ilska

Ellet berättar i sitt senaste blogginlägg om vad som gör henne orimligt arg och skickar frågan vidare. Jag började svara i en kommentar, men kom på så många företeelser som triggar igång min ilska att de inte riktigt fick plats. Här är min topp tre.

Saker som gör mig orimligt arg:

1. Radioprogrammet Ring P1. Jag blir rasande över hur många idioter det finns där ute och bemöter deras argument genom att skrika smädelser åt radion tills maken går med på att byta kanal.

2. Dåligt bemötande eller långsam service i butiker. För ett tag sedan blev jag dåligt bemött i en bokhandel. Jag klagade hos huvudkontoret, fick en ursäkt och två gratis böcker. Men jag är fortfarande arg.

3. Parkeringsproblem. Jag blir orimligt upprörd när jag måste cirkla runt och leta parkeringsplats. Det har hänt mer än en gång att jag helt enkelt har struntat i mitt ärende och kört någon annanstans istället. Lyckligtvis är det inte ett vardagsproblem i Växjö, men så fort det är festival, marknad eller liknande smäller man upp tält och spärrar av de största parkeringsplatserna. Fler bilburna besökare till stan, men färre parkeringsplatser och ändå kommer problemet som en överraskning för arrangören vid varje evenemang. Ja, jag vet att jag aldrig skulle kunna ha bil i Stockholm.

7 thoughts on “Orimlig ilska

  1. Håller med om både 1 & 2, kanske särskilt om dålig service. Jag blir skitarg när jag blir dåligt behandlad i butik, mycket för att jag känner att jag som ändå sökt många jobb servicejobb i mina dagar hade kunnat göra ett så ofantligt mycket bättre jobb om jag bara hade fått chansen.

  2. Haha känner igen den. Det kanske är en punkt också. ”VARFÖR ÄR JAG ARBETSLÖS MEDAN -DU- HAR ETT JOBB”-ilskan. Den har man känt ett antal gånger, som dagen när jag fick gå och tjejen på ekonomikontoret ignorerade mig för att prata om en göteborgsresa med sin kompis på telefonen.

    Och mina problem med service brukar sträcka sig till någonstans runt jul när alla jävlar INTE kan slå in sina egna jävla paket. Något sånt.

Kommentera

