Secret pleasure

Under flera års tid har min ena syster förgäves försökt övertyga mig om Lars Winnerbäcks storhet. ”Men lyssna på den häääär låten! Den är så braaaa!” Och så åker hon land och rike runt för att se honom live.

Hittills har jag varit helt orubblig i min aversion och ifrågasatt det sunda i att ständigt gå runt och lyssna på hans genomdeppiga texter.

Men.

Så hände det sig att ett par Winnerbäcklåtar fanns med på någon Spotifylista jag hade på repeat. De fastnade och tja… han är ju faktiskt bra. Så vad gör jag? Medger för systern att hon har haft i alla dessa år? Knappast.

Jag gör så klart det enda vettiga – sätter Spotify på ”private session” för att inte lämna spår efter mig på Facebook, och så lyssnar jag på Winnerbäcks senaste album. Om och om igen.

Kommentera

