Mitt 2015

jag: Vilken var den bästa boken du läste under 2014?

maken: Ööh… jag minns inte ens namnet på den bok jag läste ut igår. Du då?

jag: Nej, jag minns inte heller vad jag har läst. Bästa film?

maken: Ingen aning, minns inga.

jag: Samma här.

2014 är slut och redan glömt, så istället för att göra en återblick av det gångna året gör jag en sammanfattning av det nya medan jag fortfarande minns det.

Bästa händelse: När jag stod på gårdsplanen med maken och tittade på grannarnas fyrverkerier.

Sämsta händelse: Att jag nyss tog den sista mjölken till mitt te och att affären i byn är stängd imorgon (idag).

Mest oväntade händelse: Att jag kunde äta marängsviss utan att må dåligt av det.

Bästa bok jag läst under året: Det enda jag har läst i år är tjugo sidor av Ondvinter av Anders Björkelid. Den verkar lovande.

Bästa foto jag tagit under året: Det enda:

20150101_004911

Bästa inköp: Jag har inte köpt något på hela året hittills! Tänk vilket uppsving det skulle bli för min ekonomi om det höll i sig!

Gott nytt år, hörrni!

2 thoughts on “Mitt 2015

  1. Men hallå, nu lurade du mig nästan. Jag tänkte skriva “Men jag vet ju att du tagit roliga bilder på dina djur!” men så kom jag på att du skriver “i år”, din luring!

Kommentera

