Hållbart

Underligt det där med hur hållbarheten efter bästföredatum för vissa livsmedel har förbättrats avsevärt genom åren.

Jag menar, när jag fortfarande bodde under mina föräldrars tak blev alla livsmedel oätliga vid midnatt just på bästföredatumet. När jag flyttade hemifrån och började handla – och betala – min egen mat blev hållbarheten genast mycket bättre.  Idag när jag dessutom bor två mil ifrån närmaste livsmedelsbutik kan vissa varor vara dugliga nästan en vecka efter.

Fantastiskt hur utvecklingen har gått framåt!

image

Kommentera

