Det här kan bli en lång vinter

I fikarummet står tv:n på och majoriteten av kollegorna är fullt fokuserade på vad som händer på skärmen. Jag sällar mig till de två personer som sitter längst bak i lokalen och vars hållning indikerar att de inte är särskilt intresserade av skidsport.

kollega 1: Usch vad det snöar på dem.

kollega 2: Fast man får väl utgå från att skidåkare gillar snö.

kollega 1: Är det Vasaloppet eller?

jag: Näe, Vasaloppet är alltid en söndag, så det kan det inte vara.

kollega 2: Jag tyckte nån sa att det var skid-VM.

jag: Aha. Åker de bara längdskidor eller är det slalom och… (försöker komma på nån annan skidsport) sånt också?

kollega 2: Jag tror slalom och skidskytte har egna VM, så nu är det nog bara längdskidor. Skidskyttet kommer i mars.

kollega 1: Det här kan bli en lång vinter.

jag och kollega 2: (suckar instämmande)

One thought on “Det här kan bli en lång vinter

  1. Men vad härligt att ni har varandra iallafall! En egen liten crew liksom. På mitt jobb har dom inga TV-apparater utan folk har en hörlur i och skriker åt varandra istället om vad som händer och diskuterar. Fotbolls-EM var tufft, så att säga.

Kommentera

