Mejlkonversation med kundtjänst

Uber: Tack för att du registrerat dig! Vi är glada att du ska börja resa med oss.

Jag: *Flyttar till skräppost*

Uber: Din lördagskvällsresa med Uber, 82 kr. Start Kungsgatan, Mål Svedborgsplan.

Jag: Jag är inte kund hos er, ta bort min mejladress tack!

Uber: Vill du ha ännu fler gratisresor?

Jag: Jag är inte kund hos er, sluta mejla mig!

Uber: Tack för att du kontaktat oss angående ditt problem med Uber. Din feedback om kommunikationen med vår kundsupport är viktig och hjälper oss att förbättra din upplevelse i framtiden.

Jag: Jag har inte fått nån hjälp!

Uber: Skänk dina gamla kläder smidigt med hjälp av Uber nu på lördag!‏

Jag: Men hur svårt kan det vara?!

Uber: Ledsen att höra om denna olägenhet. Vi ska nå ut till ryttaren som skapade detta konto för att uppdatera sin e-postadress så att du inte får sina meddelanden längre.

Uber: Här är Ubers nya integritetspolicy‏.

Jag: Radera kontot!

Uber: Vi kan inte hitta något konto som är kopplat till dig?

Jag: Det är för att jag inte har något konto och aldrig har haft något konto. Sluta mejla mig!

Uber: Vill du radera ditt konto?

Jag: Jag har inget konto, men visst.

Uber: Ditt konto är nu raderat. Det var en annan person som registrerat din email.
Hoppas att du kommer tillbaka till Uber i framtiden.

Uber: Tack för att du kontaktat oss angående ditt problem med Uber. Din feedback om kommunikationen med vår kundsupport är viktig och hjälper oss att förbättra din upplevelse i framtiden.

Jag:

Skärmklipp

2 thoughts on “Mejlkonversation med kundtjänst

    • Värst var det egentligen för tjejen som råkat ange fel e-postadress, eftersom kontot var kopplat till hennes betalkort. Jag hade lätt kunnat begära inloggningsuppgifterna via mejl och sedan beställt fejkresor i hennes namn, Men nu är ju jag en vettig människa, som tur är!

Kommentera

