Någon annan dag

Maken och jag återvänder hem efter några dagar i Stockholm och en tur till Åland. Under första halvtimmen tillbaka i huset sker detta:

Maken:

Hälsar på hunden.

Skakar ut och hänger upp jackan som legat ihopvikt i hans väska.

Packar upp och lägger tillbaka enstaka oanvända plagg i garderoben.

Lägger tillbaka alla sina badrumsartiklar på deras rätta plats.

Gömmer undan godiset vi köpte i taxfree.

Bär iväg sin smutstvätt till tvättstugan, upptäcker att maskinen redan är halvfull och sätter igång den.

Sätter igång vattenkokaren för att göra te till mig.

Kollar posten som hus/hund/kattvakten burit in.

Jag:

Hälsar på hunden.

Dumpar mina väskor på bordet i vardagsrummet.

Får syn på katten, plockar upp henne för att gosa.

Kollar om det är några kakor kvar av dem jag bakade åt hus/hund/kattvakten.

Får ett meddelande på min telefon, kollar det och fastnar på facebook (som jag kollade senast i bilen hem från stationen).

Dricker en kopp te som maken har fixat åt mig.

Mycket senare: Hittar inte min tandborste, hämtar den ur min packning och tänker att resten kan jag ju packa upp imorgon. Eller någon annan dag.

IMG_20150718_114930

2 thoughts on “Någon annan dag

  1. Jag har faktiskt börjat skärpa mig med väskorna, efter att ha sportat ”Vart i helvete är min mascara? Nähe, jag får väl köpa en ny då” för att ett halvår senare hitta den i någon obskyr ficka på resväskan. Detta har hänt ett antal gånger med hörlurar, smink, pengar, etc, och tillochmed en jacka! Såatteh.. det är ju under tvång.

Kommentera

