Ont

De senaste två dagarna har jag i princip ägnat åt en enda sak: att ha ont i magen.

Jag vaknade vid fyratiden igår morse av en skärande smärta i nedre delen av magen och övervägde att åka in akut. Lyckligtvis släppte det värsta efter någon halvtimme och jag kunde slumra till lite igen. Sedan dess har det liksom inte försvunnit. Det är absolut uthärdligt så länge jag ligger eller sitter stilla, men så fort jag är uppe och går känns det inte alls okej. Efter vissa påtryckningar från maken släpade jag mig till vårdcentralen i förmiddags, och 15 minuter, en snabbsänka och ett urinprov senare konstaterade läkaren att 1. Det var nog inget livshotande och 2. Jag är i alla fall inte gravid.

På onsdag tänker han dock ringa och fråga hur jag mår, så helt vind för våg lämnade han mig inte.

Är det förresten någon som vet varför läkare envisas med att trycka tio gånger på samma ömma ställe, trots att man skrek rakt ut redan första gången han tryckte där?

Lämna en kommentar